F1: GP Brazylii 2023 – typy i zapowiedź weekendu wyścigowego

Patryk Śliwiński

03 listopada 2023

F1
Przed nami ostatni wyścig w ramach krótkiego maratonu z F1. Co tydzień mogliśmy podziwiać zmagania w Formule 1, a w ten weekend kierowcy będą rywalizować na Interlagos. Dopiero po rywalizacji w Brazylii będą mieli wolny weekend. GP Brazylii sprzyja sensacjom, a zatem możemy oczekiwać bardzo ciekawego weekendu. Czy komuś uda się zatrzymać Maxa Verstappena? A może to Mercedesy tak jak rok temu pokażą się ze znakomitej dyspozycji? Sprawdź zapowiedź i typy na rywalizację o GP Brazylii, w trakcie której odbędzie się Sprint.

F1: GP Brazylii 2023 – zapowiedź

Formuła 1 nie zwalnia, a przed nami ostatnie Grand Prix w ramach trypletu z F1. Dla kierowców był to prawdziwy maraton, który powoli dobiega końca, a po nim odbędą się ostatnie wyścigi w F1. Na ten moment najciekawsza wydaje się rywalizacja o drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Sergio Perez ma już tylko 20 punktów przewagi nad Hamiltonem, który pod koniec sezonu wyciska ze swojego Mercedesa wszystko co możliwe. Ciekawie wygląda także walka w klasyfikacji konstruktorów o ósmą lokatę. Starają się o nią aż trzy zespoły. Tor w Brazylii liczy sobie 4 309 metrów, a składa się na niego tylko piętnaście zakrętów. Jest to jeden z najkrótszych torów w całym kalendarzu Formuły 1. Cechuje się sporą różnicą poziomów, a onboardy ogląda się znakomicie. Jest to tor, który zdecydowanie umożliwia wyprzedzanie, kierowcy mają bardzo dużo czasu aby napędzić się do prostej startowej i zanurkować do pierwszego zakrętu. Dodatkowo pomaga im w tym DRS. Będą dwie strefy, kiedy możliwe będzie otworzenie tego systemu. Pirelli przywiezie na ten weekend pośredni zestaw opon (C2 – C4), a ich zużycie nie jest zbyt duże. Jak to w Brazylii, szanse na opady deszczu będą każdego dnia.

F1: GP Brazylii – typy

Lider po 1. okrążeniu – inny kierowca

2.62

LIDER PO 1. OKRĄŻENIU

INNY KIEROWCA

betfan

Tor w Brazylii zdecydowanie umożliwia wyprzedzanie, a głęboki pierwszy zakręt będzie z pewnością miejscem wielu ataków. Kierowcy startujące z pole position może być trudno o utrzymanie pierwszej lokaty. Będzie musiał idealnie ruszyć i nie pozwolić, aby ktoś posłał odważną divebombę. Ostatnie kwalifikacje pokazały, że Red Bull nie zawsze jest faworytem w czasówce, ale w trakcie wyścigu było już zupełnie inaczej. Było tak między innymi w Meksyku, kiedy to Verstappen objechał dwa bolidy Ferrari.

Najszybszy pit stop – inny zespół

4.00

NAJSZYBSZY PIT STOP

INNY ZESPÓŁ

betfan

W tym sezonie najszybciej opony zmieniają mechanicy Red Bulla i McLarena. Szybko wychodzi to jednak także innym ekipom. Ferrari jest drugim zespołem w generalce biorąc pod uwagę pit stopy (zrobili najszybszy w Meksyku), a AlphaTauri jest na czwartej pozycji.

Autor tekstu

Patryk Śliwiński

Piłką nożną interesuję się od ósmego roku życia. Ze względu na część życia spędzoną we Włoszech, wierny kibic włoskiego calcio. Poza piłką nożną, pasjonat Formuły 1. W kręgu zainteresowań sportowych są też tenis, siatkówka, skoki narciarskie i lekkoatletyka. W przeszłości redaktor HalaMadrid.pl i Goal.pl. Kiedy nie śledzę informacji ze świata sportu, gram w piłkę albo podróżuję. Moje wywiady ze sportowcami i ekspertami sportowymi znajdziesz na Futbolnews.pl.

Najnowsze wpisy