Przed nami ostatni wyścig w ramach krótkiego maratonu z F1. Co tydzień mogliśmy podziwiać zmagania w Formule 1, a w ten weekend kierowcy będą rywalizować na Interlagos. Dopiero po rywalizacji w Brazylii będą mieli wolny weekend. GP Brazylii sprzyja sensacjom, a zatem możemy oczekiwać bardzo ciekawego weekendu. Czy komuś uda się zatrzymać Maxa Verstappena? A może to Mercedesy tak jak rok temu pokażą się ze znakomitej dyspozycji? Sprawdź zapowiedź i typy na rywalizację o GP Brazylii, w trakcie której odbędzie się Sprint.
F1: GP Brazylii 2023 – zapowiedź
Formuła 1 nie zwalnia, a przed nami ostatnie Grand Prix w ramach trypletu z F1. Dla kierowców był to prawdziwy maraton, który powoli dobiega końca, a po nim odbędą się ostatnie wyścigi w F1. Na ten moment najciekawsza wydaje się rywalizacja o drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Sergio Perez ma już tylko 20 punktów przewagi nad Hamiltonem, który pod koniec sezonu wyciska ze swojego Mercedesa wszystko co możliwe. Ciekawie wygląda także walka w klasyfikacji konstruktorów o ósmą lokatę. Starają się o nią aż trzy zespoły.
Tor w Brazylii liczy sobie 4 309 metrów, a składa się na niego tylko piętnaście zakrętów. Jest to jeden z najkrótszych torów w całym kalendarzu Formuły 1. Cechuje się sporą różnicą poziomów, a onboardy ogląda się znakomicie. Jest to tor, który zdecydowanie umożliwia wyprzedzanie, kierowcy mają bardzo dużo czasu aby napędzić się do prostej startowej i zanurkować do pierwszego zakrętu. Dodatkowo pomaga im w tym DRS. Będą dwie strefy, kiedy możliwe będzie otworzenie tego systemu. Pirelli przywiezie na ten weekend pośredni zestaw opon (C2 – C4), a ich zużycie nie jest zbyt duże. Jak to w Brazylii, szanse na opady deszczu będą każdego dnia.
F1: GP Brazylii – typy
Lider po 1. okrążeniu – inny kierowca
LIDER PO 1. OKRĄŻENIU
INNY KIEROWCA
Tor w Brazylii zdecydowanie umożliwia wyprzedzanie, a głęboki pierwszy zakręt będzie z pewnością miejscem wielu ataków. Kierowcy startujące z pole position może być trudno o utrzymanie pierwszej lokaty. Będzie musiał idealnie ruszyć i nie pozwolić, aby ktoś posłał odważną divebombę. Ostatnie kwalifikacje pokazały, że Red Bull nie zawsze jest faworytem w czasówce, ale w trakcie wyścigu było już zupełnie inaczej. Było tak między innymi w Meksyku, kiedy to Verstappen objechał dwa bolidy Ferrari.
Najszybszy pit stop – inny zespół
NAJSZYBSZY PIT STOP
INNY ZESPÓŁ
W tym sezonie najszybciej opony zmieniają mechanicy Red Bulla i McLarena. Szybko wychodzi to jednak także innym ekipom. Ferrari jest drugim zespołem w generalce biorąc pod uwagę pit stopy (zrobili najszybszy w Meksyku), a AlphaTauri jest na czwartej pozycji.