F1: Wykańczający wyścig o GP Kataru

Patryk Śliwiński

09 października 2023

F1

Rywalizacja o GP Kataru była dla większości kierowców najtrudniejszym wyścigiem w karierze. Obowiązek trzech pit stopów sprawił, że trzeba było cały czas cisnąć. Kierowcy wspominali, że każde okrążenie było dla nich jak kwalifikacje. W tak wymagających zmaganiach wygrał Max Verstappen, drugi był Oscar Piastri, a trzeci Lando Norris.

Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta

Max Verstappen tytuł mistrza świata zagwarantował sobie już podczas sobotniego sprintu, ale oczywiście miał też chrapkę na zwycięstwo. Chrapkę na pozycję lidera po pierwszym okrążeniu mieli obaj kierowcy Mercedesa, którzy… zderzyli się ze sobą. Lewis Hamilton nie był w stanie kontynuować wyścigu, a George Russell spadł na tył stawki, ale dzięki safety carowi nie stracił aż tak dużo czasu. Na P2 awansował zatem Oscar Piastri, a trzeci był Alonso.

Pierwsze pit stopy

Pierwsza część wyścigu po wznowieniu była dosyć spokojna. Niektórzy kierowcy na pierwszy pit stop zdecydowali się już podczas safety car. Plasowali się jednak u dołu stawki, a czołówka przedłużyła swoje stinty. W znakomitej dyspozycji byli mechanicy McLarena, którzy podczas jednej z wymian opon pobili światowy rekord, wymieniając opony w 1.8 sekundy! Dzięki zjazdom McLaren uzyskiwał przewagę nad resztą stawki. Poza zasięgiem był jedynie Max Verstappen, który jechał swój wyścig. Na swój pierwszy zjazd być może nieco za wcześnie zdecydował się Piastri, który później musiał przebijać się przez wolniejszych kierowców. Poradził sobie całkiem sprawnie, ale mimo to stracił cenne sekundy. Po pit stopach wszystkich pozycja Australijczyka się nie zmieniła.

Limity toru

W trakcie wyścigu wielu kierowców miało problemy z zachowaniem limitów toru. Po dwie kary otrzymali Sergio Perez i Pierre Gasly, co zrujnowało ich wyścig. Jedynym kierowcą, który nie otrzymał ostrzeżenia za przekraczanie limitów otrzymał Max Verstappen.

Trudy wyścigu

Po przebiciu się Norrisa na trzecie miejsce niewiele się działo jeżeli chodzi o wyprzedzanie. Kierowcy zaczęli odczuwać trudy wyścigu, a w kokpitach według ich relacji było około 60 stopni. Fizycznie nie wytrzymał Sargeant, który musiał wycofać się z rywalizacji. Esteban Ocon przyznawał, że zwymiotował na 15. okrążeniu, a Alex Albon nie był w stanie samodzielnie wysiąść z bolidu i potrzebował pomocy mechaników.

Wyścig wygrał Max Verstappen, drugi był Oscar Piastri, a trzeci Lando Norris. Na czwartym miejscu dojechał George Russell, który dysponował znakomitym tempem, a piąty był Leclerc, który wykorzystał błąd Alonso. Doświadczony Hiszpan dojechał na P6. Warto pochwalić Bottasa. Fin mimo jazdy w bardzo słabo spisującej się Alfie Romeo dojechał na ósmej pozycji, a jego zespoły kolega – Zhou był dziewiąty.

TOP 10 wyścigu o GP Kataru

Autor tekstu

Patryk Śliwiński

Piłką nożną interesuję się od ósmego roku życia. Ze względu na część życia spędzoną we Włoszech, wierny kibic włoskiego calcio. Poza piłką nożną, pasjonat Formuły 1. W kręgu zainteresowań sportowych są też tenis, siatkówka, skoki narciarskie i lekkoatletyka. W przeszłości redaktor HalaMadrid.pl i Goal.pl. Kiedy nie śledzę informacji ze świata sportu, gram w piłkę albo podróżuję. Moje wywiady ze sportowcami i ekspertami sportowymi znajdziesz na Futbolnews.pl.

Najnowsze wpisy